Juramantul de castitate – pilda terapeutica
‘Odata, in vremuri de demult, doi calugari daoisti se indreptau spre templu. Cu toate ca ploua marunt isi vedeau de drumul lor. Ploua deja de cateva zile. Apa raului, firav de obicei, era acum semnificativ mai mare. Suficient de mare sa sperie o tanara fata ce acum nu mai indraznea sa treaca prin apa. Nu exista niciun pod. Fata statea in ploaia marunta si nu stia ce sa faca. Oare sa se intoarca?
Vazand-o, unul dintre calugarii a luat-o in brate si a ajutat-o sa treaca apa. Cel de-al doilea calugar s-a uitat lung la ei. Nu a spus insa nimic. Spre inserat, cand cei doi calugari au ajuns la templu, in sfarsit, calugarul a rabufnit : – Cum ai putut sa iei in brate o fata, cand noi am depus un juramant de castitate? Nici macar nu avem voie sa le privim! – Privindu-l in ochi, celalat calugar ii raspunde : – Eu unul am lasat fata acolo….tu vad ca o porti si acum cu tine’
Morala “facuta cu toporul”
Mi-am amintit azi de aceasta pilda, deoarece ieri am avut o surpriza. Am aflat ca acest site e incadrat de Google in categoria site-urilor nonpromovabile, (site-uri “de tip adult” ce nu pot fi promovate nici la cei peste 18 ani). Intreband motivul acestei incadrari, am primit raspunsul ca exista cateva imagini ce arata doua persoane dezbracate ce « mimeaza actul sexual ». Una dintre aceste imagini (cea cu mai multa nuditate) e cea de mai sus.
Carevasazica Google combate vigilent astfel de imagini de ‘acte sexuale mimate’. Nu are insa vreo problema ca pune la un click distanta de copii imagini cu adevarat obscene. Aceste imagini, profitabile pentru Google, sunt accesate nu numai de cei ce nu au implinit 18 ani, ci de copii sub 12 ani, dupa cum arata studiile recente. O pudoare exagerata, ce reflecta o obiectivitate si un discermanat redus. E un tip de dreptate subiectiva, de morala democratica “facuta cu toporul », dupa cum spunea cineva intr-un articol recent. despre scandalul „familiei tradiționale”.
A accepta o situatie nu inseamna neaparat sa o incurajezi
Pentru a clarifica de la început poziția mea legata de tema homosexualității, voi afirma de la bun început că sunt un susținător convins al întemeierii unui cuplu heterosexual, bazat pe atracția bărbat-femeie. Sunt atât de convins de beneficiile existenței unui astfel de cuplu, încât aleg conștient să nu susțin în mod proactiv, să nu stimulez, prin acțiunile mele, formarea unui cuplu homosexual.
Asta nu înseamnă însă că am ceva împotrivă ca un astfel de cuplu să se formeze. Accept homosexualitatea și nu o consider o boală sexuală. Discut cu homosexualii la fel ca și cu oricine altcineva. Cunosc persoanele homosexuale cu adevărat profesioniste în domeniul lor, persoane ce le apreciez. Nu înseamnă însă că nu-mi permit să refuz politicos, dacă un cuplu homosexual mă roagă să-i sprijin să-şi reîmprospăteze afecţiunea.
E la fel cum un antrenor al unui club sportiv refuză politicos să antreneze echipa unui alt club sportiv din zonă. În acelaşi timp cred că reuşesc să-mi menţin obiectivitatea şi neutralitatea terapeutică atunci când sunt contactat de o persoană ce nu şi-a definit încă orientarea sexuală şi îşi pune unele întrebări specifice (vezi si postarea precedenta).
Homofob: la fel de condamnabil ca iudeofob sau tiganofob
Nu condamn homosexualitatea și am o atitudine tolerantă față de această varietate a sexualității umane. Condamn însă orice persoană care poartă un tricou pe care scrie cu litere de-o șchioapă „homofob” (cum a aparut intr-o recenta secventa video ‘marca coalitia pentru familie’). Condamn acest comportament intolerant, la fel cum aș condamna pe oricine ar purta un tricou pe care să scrie „iudeofob” sau „ţiganofob”. Consider acest conflict social ca fiind unul artificial, de care „nu am timp acum”, la fel cum spunea recent actorul Marcel Iureș într-un interviu.
E homofobia o perversiune sexuala?
Mai consider că aceia care întrețin tensiunile pe acest subiect o pot face uneori ca urmare a prezenței unei forme de perversiune sexuală. O gandire polarizată asemănătoare celei a călugarului de mai sus. O gandire ce uneori poate fi bazată pe formarea reacțională, o apărare psihologică care înlocuiește unele idei inacceptabile cu opusul lor: în cazul de față, înlocuirea incapacității lor de a obține deschiderea în viața intimă personală cu rigiditatea unor opinii homofobe. Acest tip de gandire e si cea care se opune introducerii unei educatii sexuale utile tinerilor. E cea care abordeaza foarte polarizat si alte elemente ce tin de sexualitate. O sexualitate sanatoasa necesita toleranta fata de diversitate, echilibru si obiectivitate in aprecieri.