efecte secundare sexuale

E posibil sa fie datorita Propecia? Ce alte tratamente au efecte secundare sexuale?

Are Propecia efectele secundare sexuale? Sa intrerup tratamentul? Am 25 de ani si nu prea imi place de

Are Propecia efectele secundare sexuale? Sa intrerup tratamentul?

Am 25 de ani si nu prea imi place de felul in care arat. Cred ca asta ma afecteaza si atunci cand sunt impreuna cu o fata. Desi am peste 1,90, imi place sa mananc bine si am probleme cu greutatea. Problema a inceput in timpul facultatii, cand am devenit cam nervos. Am inceput sa merg si la un psiholog pentru asta. Am luat un tratament impotriva depresiei si pentru problemele cu somnul. Stresul insa a continuat si m-a facut sa pierd si din parul bogat ce-l aveam inainte. Mi-a fost recomandat un tratament cu Propecia, ce m-a ajutat. De curand insa psihologul la care am fost mi-a spus ca s-ar putea ca problemele ce am inceput sa le am in intimitate sa fie atat ca urmare a stresului, cat si datorita Propecia. Nu-mi mai doresc la fel de mult ca inainte sa fac sex si atunci cand o fac sex nu ma simt la fel de bine ca inainte. E oare posibil sa fie datorita Propecia? Ce sa fac, sa intrerup tratamentul ? Exista si alte tratamente ce pot avea aceste efecte secundare?

Raspuns : Ceea ce e sigur e ca e vorba de o problema complexa, ce nu poate avea un raspuns scurt, decat : intreaba medicul tau

Tratamentul cu substanta finasteride (Propecia), e printre cele mai eficace tratamente pentru caderea parului. Din pacate insa, efectele secundare sexuale (diminuarea dorintei sexuale si a abilitatii de a atinge orgasmului sau chiar probemele cu erectia) sunt probleme ce pot sa apara in timpul tratamentului. E drept ca apar destul de rar dar merita sa-l intrebi pe medicul tau daca e sau nu cazul sa continui sa iei Propecia. El stie mai bine.

Unele tratamente medicamentoase au mai multe efecte secundare sexuale decat altele.

Tot medicul te poate lamuri daca tratamentul tau pentru depresie sau insomnie joaca sau nu un rol in aceasta privinta. Unele antidepresive sau benzodiazepine pot reduce dorinta si performanta sexuala mai mult decat altele. La fel se intampla si in cazul unor betablocante (unele medicamente pentru tratamentul hipertensiunii, migrenei sau glaucomului), in cazul unor produse pentru tratamentul alergiilor (antihistaminice), pentru tratamentul epilepsiei sau chiar si in utilizarea constanta pe termen lung a unor banale antiinflamatoare nesteroidiene.

Nu modifica de unul singur tratamentul.

Daca e un tratament inceput de curand, medicul ar putea sa sugereze sa mai astepti un pic. Efectele secundare sexuale ar putea sa dispara de la sine. Medicul ar mai putea sa-ti schimbe doza prescrisa sau ar putea sa inlocuiasca substanta cu una similara, care sa nu aiba aceste efecte secundare. Atentie : Nu lua aceste decizii de unul singur…ai putea sa-ti inrautatesti starea.

Imaginea corporala si ‘drogurile recreationale’ pot fi asociate cu ‘efecte secundare’ sexuale

Pe langa tratamentul medicamentos, in cazul tau e posibil ca relatia intima sa fie afectata si de modul in care iti percepi imaginea corporala. Exista o relatie bidirectionala intre imaginea corporala si sexualitate. Poti sa citesti aici mai multe despre asta. In cazul in care doresti sa afli cum te poate influenta imaginea ta corporala in dobandirea intimitatii, programeaza o sesiune de sexologie.

Un alt aspect demn de mentionat e consumul ‘droguri recreationale’ : alcool, nicotina, marijuana etc. Si acestea pot fi implicate in generarea problemelor sexuale.

Dr Rares Ignat – psihoterapie pentru depasirea obstacolelor din viata

Lasă un comentariu

Verificare antispam * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.